Alla inlägg under februari 2013

Av Hellenna - 20 februari 2013 19:05

Först var det The big bang theory som var det roligaste som gick på tv. Alla avsnitt fick mig att skratta.

   



Sen var det Cougar town. Jag bara kände att det var en rolig serie som jag tittade på. Varför? Den fick mig att skratta.

 



Gissa vilken som gjorde genombrott och bara sa BANG! Jo, New girl. Den var helt perfekt och fick mig att skratta!


   


Varför serierna är mina favoriter är enkelt., de alla får mig att skratta! I tider som är jobbiga är det såna serier jag behöver. Jag behöver att skratta, se ett avsnitt som är max 20 minuter och få lotsas att jag tillhör deras värld.
Få slippa verkligheten ett tag.

Men dom är bra och BÄST!
And I LOVE IT.


Hellenna

Av Hellenna - 16 februari 2013 19:29

 


Hon fyller år om fyra dagar och jag kände att jag borde ge henne en present.
Fick en av henne föra året, så eftersom jag inte har råd att köpa något till henne så får hon en hemma gjord.
Tycker faktiskt den blev helt okej och jag hoppas till att även hon blir nöjd med den!


Grattis i förskott hörru!


Hellenna

Av Hellenna - 15 februari 2013 17:06


 


 


 


Hellenna

Av Hellenna - 14 februari 2013 16:35

Det känns annorlunda att vara ensam på alla hjärtans dag. Det känns konstigt att inte behöva bry sig om sin partner.
Köpte med en stor chockladkaka till Jonas förra året. Vi sa att vi inte skulle köpa någonting till varandra, men det slutade med att jag hade fått ett spel till hans xbox kinekt. Han köpte det till mig så jag kunde spela! Vi åt fin mat och hade det mysigt. Jag kan inte ljuga längre, jag saknar honom och det gör ont att det har blivit som det blivit.

Även om det är många som tycker dagen är överflödig eller ovärd eftersom man borde säga att man älskar en person oavsett om det är den 14 februari eller inte, tycker jag att den har en god tanke. Det är ändå dagen som är för kärleken.

Därför har jag skrivit till de personerna som står mig närmast vad de betyder och jag uppskattar att ha  dom i mitt liv.

Men det är fortfarande en person jag inte har skrivit till. En person som jag skulle må bra av att skriva allting till. Men jag vet att det är någonting som jag inte borde göra, därför gör jag det inte.


Men i alla fall. Ha en bra alla hjärtans dag!

 

Avslutar med att visa mitt senaste konstverk och en bild på mig och kärleken i mitt liv!

 

    

Hellenna 

Av Hellenna - 9 februari 2013 17:17

Jag orkar inte mer nu. Det dröjer bara några sekunder innan jag skriver till dig, eller ringer. Även om jag tänkt många gånger på att plocka upp telefonen och ringa eller skriva ett sms har någonting hindrat mig. Kanske är det hjärnan som försöker stoppa känslorna innan de hinner göra någonting dumt. Även om jag har haft möjlighet att prata med dig, nyktert i all hast och på fyllan, har jag känslan av att jag inte fått allting sagt. 
Draget efter att höra din röst och behovet att få allting sagt börjar sakta ta sig över nu. 
Det dröjer inte länge förns bottens är nådd. 



Jag vet att alla chanser är förlorade. Att jag satt mig i en situation där jag gjort val som inte går att få ogjorda. Även om jag önskar att jag kunde få det ogjort. För att jag vet att chansen att få dig tillbaka är förbi, ingen möjlighet att få chansen att krama dig igen eller känna på din hud. 
Ett tag trodde jag verkligen att jag hade kommit över dig, men jag lurade bara mig själv. Jag menar, hur lätt kan jag släppa känslorna och glömma dom för personen som jag älskat av hela mitt hjärta i tre årstid. Bara en dåre lurar sig själv att allt är glömt och inga känslor finns kvar efter ett halvår. 

Det är bara att inse sanningen. 


Jag älskar dig fortfarande. Jag skulle fortfarande kunna göra allting för dig. 
Jag är fortfarande galet kär i dig och det kommer inte att försvinna. 

Hur mycket jag än försöker, går det inte att släppa och få känslorna för dig att dö. Dom är för starka och det är bara att inse att jag förlorat den killen som var rätt för mig. Det är där mina panik känslor fortsätter blossa upp. 
Se han med någon annan. Veta att han säger orden "jag älskar dig" till en annan tjej. Rädslan att han ska hitta någon annan som han kommer gifta sig med. Alltså jag vet att det låter löjlig egentligen, men för mig är det inte det. För mig är det påriktigt. Det är svårt att inse att killen det klickade direkt med är försvunnen från mig. 
Visst, jag har känslor för en annan kille, men inte  på samma sätt. Det är nya känslor, lätta som en vind. Visst kan de gro sig större än vad de är just nu, men det kommer inte gå lika fort som det gjorde med J. Men det jag känner för J är sanna och inrotade djupt inne. Ingen kommer någonsin kunna jämföras med honom, ingen kommer heller kunna ta den platsen som han tog hos mig.

För han kommer alltid tillhöra en stor del inne hos mig.

 

 

Hellenna  

Ovido - Quiz & Flashcards